Wednesday 18 October 2017

oswoić "to be"


Po pierwszych testach w tym roku, okazało się, że czasownik TO BE (być) wcale nie jest taki łatwy jakby się wydawało. Dla chętnych i tych, którzy są przymuszeni (np. wizją poprawy testu) przygotowałam niezbędnik "to be".


Po pierwsze: zapoznaj się z odmianą czasownika "to be" przez osoby.



Zdania oznajmująceZdania pytająceZdania przeczące
I am – Ja jestemAm I? – Czy ja jestem?I am not – Ja nie jestem
You are – Ty jesteśAre you? – Czy Ty jesteś?You are not – Ty nie jesteś
He is – On jestIs he? – Czy on jest?He is not – On nie jest
She is – Ona jestIs she – Czy ona jest?She is not – Ona nie jest
It is – Ono jest, to jestIs it? – Czy ono (to) jest?It is not – Ono nie jest
We are – My jesteśmyAre we? – Czy my jesteśmy?We are not – My nie jesteśmy
You are – Wy jesteścieAre you? – Czy wy jesteście?You are not – Wy nie jesteście
They are – Oni są, one sąAre they? – Czy oni są? Czy one są?They are not – Oni nie są, one nie są


Jeśli ułatwi Ci to sprawę, możesz sobie wydrukować fajną mapę myślową zapożyczoną od koleżanki po fachu:






Po drugie: zapamiętaj.


W tym celu możesz sobie do znudzenia nucić piosenkę wpadającą w ucho:





 Po trzecie i najważniejsze: ĆWICZ, ĆWICZ, ĆWICZ!!


Jeśli nie uda Ci się z pkt. 1 i 2, gdy przerobisz wszystkie tu ćwiczenia - gwarantuję Ci, że czasownik 'to be' zostanie oswojony/przyswojony.


Moją metodą na nauczenie się czegoś (tak tak, ja też kiedyś musiałam to wszystko wkuć) było ćwiczenie do znudzenia - aż nie zrobie żadnego błędu, aż w końcu samo 'zatrybi'.


Polecam zbiór ćwiczeń interaktywnych do wałkowania gramatyki z czasownikiem 'to be'


to be1


to be2


to be3


to be4


to be5


to be6


to be7- zaimki osobowe


to be8 - listening



Na dole każdego z tych arkuszy ćwiczeniowych jest przycisk CHECK lub FINISH, dzięki któremu dowiesz się na ile poprawnie wykonałeś/wykonałaś zadania. Good luck!! J


No comments:

Post a Comment

Klucz do pracy domowej 10 czerwca 2020r.

Klucz do pracy domowej – klasa II Exercise 1 p. 60 Bugs Team Zeszyt ćwiczeń 1 swimming pool, 2 funfair, 3 cinema, 4 water par...