Monday 8 January 2018

Uwaga! Test Unit 3 w kl. III


W Unit 3 uczyliśmy się:


A) części ciała zwierząt:
B) nazwy zwierząt:
C) zwroty:
D) inne:
whiskers (wąsy zwierzęcia)
teeth (zęby)
tail (ogon)
body (tułów)
tongue (język)
ear(uszy)
eyes (oczy)
mouth (usta)

tiger (tygrys)
gorilla (goryl)
snake (wąż)
leopard (lampart)
whale (wieloryb)
lion (lew)
zebra (zebra)
crocodile (krokodyl)
giraffe (żyrafa)
insects (owady)
turtles (żółwie)



I’m a(Jestem...)
I’ve got (a) … / I haven’t got (a) …
(Mam... / Nie mam... )
I’m great / big.
(Jestem wspaniały / wielki.)
… live in the jungle / sea / grasslands
(... mieszkają w dżungli / morzu /
na sawannie)
… live in rivers (... mieszkają w rzekach)
I’m scared. / I’m not scared.
(Boję się. / Nie boję się.)
How do you spell …? (Jak się literuje ... ?)
long (długi)
big (duży)
small (mały)
eat (jeść)
leaves (liście)
flowers (kwiaty)
plants (rośliny)
fruit (owoc, owoce)
wild animals (dzikie zwierzęta)
cave (jaskinia)
storm (burza)



Często używane zwroty to:
Put your finger on your lips. (Połóżcie palec na ustach.)
Be quiet, please. (Proszę, uciszcie się.)
Can I go to the toilet, please? (Czy mogę wyjść do toalety?)
Can I go to get some water, please? (Czy mogę pójść po wodę?)

Zapraszam do zakładki kl. III, gdzie w materiałach do pobrania jest zeszyt współpracy, a w nim podpowiedzi na ćwiczenia z dzieckiem w domu. 



W trakcie unitu nauczana była struktura gramatyczna:

I HAVE GOT - ja mamI HAVEN"T GOT - ja nie mam

Polecam stronę British Council poświęconą zagadnieniu have got na zbliżonym poziomie, a tam 2 gry (pod omówieniem gramatyki)

(uwaga! nie uczyliśmy się jeszcze używania HAVE GOT w 3 osobie l.poj. czyli HAS GOT!) 


a tutaj gry do ćwiczeń:

ANIMALS 1 - planszówka, rzucasz kostką i odpowiadasz na pytania :) 





😏 Good luck! 😊




No comments:

Post a Comment

Klucz do pracy domowej 10 czerwca 2020r.

Klucz do pracy domowej – klasa II Exercise 1 p. 60 Bugs Team Zeszyt ćwiczeń 1 swimming pool, 2 funfair, 3 cinema, 4 water par...